måndag 6 februari 2012

Domherrar

Idag är det inte så kallt ute och det är ju skönt.

Lite sysslor inplanerade idag såsom; mata fåglarna, ta upp tvätt som torkat, tvätta mer tvätt, tömma diskmaskinen och rensa på diskbänken.

I allafall så fick jag börja  med frukost och sen gick jag ut och fyllde på med fågelmat till de små liten ute. Tycker lite synd om småfåglarna som har svårt att hitta mat när det är så kallt ute. Och då är det ju tur att vi människor finns som vill hjälpa dem litegrann.

När jag gjort lite mer som jag skulle inne så tittade jag ut på fåglarna och VAD fick jag se, joooo domherrar. En fin fågel att titta på tycker jag, blir så glad över att få se dem. Det var både honor och hanar.

Fick ta fram min kamera och ta några bilder, se här, inga jättebra bilder då de tagna inomhus, genom smutsiga fönster ;-)


Katten Lisa gör sig flera försök med att norpa en fågel men ännu har det inte hänt (som tur är).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar