måndag 27 februari 2012

Idag har jag varit fröken duktig :-)

Idag har jag minsann varit duktig :-)

Började morgonen med att dammtorka lite överallt i huset och sen fick jag umgås med snabeldraken en stund (är ju sååå tråkigt). Men när det väl var klart så blev jag mycket nöjd.

Fick för mig att tillbringa en stund vid spisen idag och det resulterade i att jag bakade tre sorters saker. Det blev frukostbullar med vallmo, fillimpa med frön och så till sist Leilas morotskaka.

Till kvällsmat blev det faktiskt att vi provade frallorna och brödet (detta får jag ha för mig själv) och det var supergott. Klart det är alltid gott med nybakat.

Morotskakan den får vi testa till kaffet sen men jag säger bara frostingen är såååå god, kunde inte låta bli att smaka den när den skulle läggas på. Fast riva skalet på en liten lime på rivjärnet är ingen höjdare, gäller att hålla in knogarna men det råkade ändå bli ett liiiiitet missöde dvs skada i arbetet. Som tur är så överlever jag detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar